cara menurunkan berat badan, cara diet sehat, cara mengecilkan perut, cara mengecilkan paha, radang tenggorokan

Profil dan Biodata Shiha Zikir D Academy ASIA dari Malaysia

Profil dan Biodata Shiha Zikir D Academy ASIA dari Malaysia - Mari mengenal lebih dekat kontestan Malaysia Shiha Zikir DA Asia. Gadis cantik Shiha, yang menjadi panggilan akrabnya lahir dan dibesarkan di Pulau Pinang Malaysia. Si cantik ini sering bermain bowling atau pergi karaoke di waktu luang. Sosok Shiha mula menyanyi secara serius setelah berhijrah ke Kuala Lumpur kira-kira 10 tahun lalu (2005).

Shiha Zikir pada tahun 2011 terpilih sebagai protege Mentor musim ke 5. Ternyata ini adalah kedua kalinya Shiha muncul di ajang pencarian bakat Malaysia. Pertama kalinya pada 2005, Shiha ketika itu berusia 18 tahun, ia terpilih antara 20 peserta akhir Akademi Fantasia musim ke 3, terbitan Astro.

Namun di peringkat prelude, tatkala Shiha yang menyanyikan lagu Shania Twain "I'm Gonna Getcha Good", termasuk di antara 8 peserta tersingkir termasuk Mawi dan Marsha Milan Londoh. Jadi hanya 12 peserta dipilih sebagai finalis.


Norshiha Mohd Zikir, yang merupakan Nama lengkap atau Nama Penuh Shiha Zikir kini merupakan salah satu kontestan perwakilan negara malaysia dalam ajang kontes DAcademy Asia 2015 yang diikuti oleh tiga negara lainnya yaitu Indonesia, Siangapura dan Brunei.

Biodata/Profile Shiha Zikir Dacademy Asia :

    Nama Penuh/Lengkap : Nurshiha Binti Mohd Zikir
    Nama Populer : Shiha Zikir
    Nama Panggilan : Shiha
    Agama : Islam
    Asal : Kuala Lumpur, Malaysia
    Lahir : Tahun 1987 (28tahun)
    Jenis Kelamin/Jantina : Perempuan
    Pekerjaan : Artis/Singer

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Profil dan Biodata Shiha Zikir D Academy ASIA dari Malaysia

0 comments:

Poskan Komentar